Friday 24 July 2009

Summer Trip

Weekend baru2 nie kita orang pergi holiday la konon2nya...he2. Rombongan yang pergi tak la ramai cuma 3 family je termasuk En Rizal and Mr Farizul punya family. Kita orang bertolak dari Newcastle pukul 6.30 pagi macam tu... Sebab kalau boleh nak berkunjung ke carboot St. Helen di Liverpool. Kita orang sampai Carboot St. Helen dalam pukul 11.00 tgh hari, agak lambat jugak la.. banyak dah nak tutup...biasa berhenti banyak tempat, bawa anak2 ade saje yang nak poo la...pee la.

Teringat la zaman2 dulu yang selalu ke carboot St. Helen nie...best rasa dapat datang lagi ke Liverpool mana taknya dah 5 tahun tinggal kan Liverpool. Banyak perubahan...tapi kita orang tak dapat pergi banyak tempat sebab hujan. Niat dihati nak berkelah dekat Sefton or Gladiston Park tapi hujan. Kita orang makan pun dekat bilik hotel...baru selesa sikit.
Hari pertama bermalam di Liverpool

Stadium Of Liverpool...utk kaum Abah.

Teman anak2 geng Abah minat bola.

Kenangan dekat Albert Dock...

Albert Dock yang dah berubah sejak 5 tahun belalu, parking pun payah lanie sejak depa buat Echo Arena.

Bersantai...nampak anak2 mama nie. cuaca best panas

Pose macho dari Dek Erul.

Aiman yang tak habis dengan sun glassesnya

Hari kedua kita orang bertolak ke Birmingham...mula2 kita orang singgah dekat Queen Anne factory. Ade yang nak shopping Queen Anne sebab harga dekat sini lebih murah jika dibandingkan dekat luar dan Malaysia. Dekat sini kalau beli yang second Quality harga dia murah dan kalau lihat dari mata kasar sama je...dengan first Quality. Kita tak dapat beza pun yang sebenarnya...reject kat mana.

Sue tengok je la member shopping barang Queen Anne...sebab sue tak berapa minat. Fikir2 takut menyesal sebab dah sampai tempat Queen Anne jadi sue ambik la jugak tapi tak la banyak. sekadar buat syarat sampai ke situ....he2. Lepas tu kita orang ke Cadbury world utk shopping chocolate.

Setelah penat dekat Queen Anne and Cadbury World, kita orang singgah dekat rumah seorang kawan...dari Malaysia jugak yang study dekat Birmingham. rehat2, borak2 dan bersurai...masing2 ketempat beradu. ade yang stay dekat rumah kawan dan ada yang stay dekat hotel. Sue & family bergerak kerumah seorang kawan lama hubby yang tinggal dekat stafford and stay kat situ.


Queen Anne Factory...di Birmingham United Kingdom.

Nie la rupanya Queen Anne...hi2

Cadbury world shopping chocolate.

Dekat depan rumah Phak Len, husband punya colleague di Birmingham

Aiman & Double Amirul kat depan rumah Wan Rose di Stafford. Thanks sbb bagi kitaorg bermalam..

Stafford Castle...jalan dalam 5 minit jugak la nak sampai kat atas.

Pose depan castle yang tengah nak renovate la rasanya.

Hari ke3 dekat Stoke on Trent...biasa la bila sampai kat Stoke nie tak sah la kalau tak jln2 tgk pinggan mangkuk...dekat sini la tempat membuat pinggan mangkuk mahal2 nie...contohnya Royal Albert, Royal Doulton, Wedgwood dan banyak lagi la kalau nak senarai. Tapi kita orang tengok je la sebab mahal2 la price dia. Rasa macam tak mampu je nak beli, gerun pun ade bila masuk bawa anak2...silap tersalah capai jatuh pecah...kan kes naya je...jawapnya.


Saje...dah tak beli barang ambik gambar kenangan sudah la...hi2.

Masing2 dah penat jalan2 tengok pinggan mangkuk...ape lagi bertolak la cari hotel. yang nak tergelaknya my hubby booking hotel berlainan dengan kawan2. Kata Hubby mana nak tau sebab nama depan sama...He2 ni kes tak baca habis2 la ni. Jadi kami terpaksa la cari hotel yang hubby booking tu...dalam 15minit jugak la dari hotel kawan2 ke hotel kami.

Hari ke4 kita orang bertolak balik dari Stoke On Trent ke Newcastle. Dalam perjalanan balik kita orang singgah York...jln2 pekan york.


York Minster..

Nie pulak rasanya bekas peninggalan kota roman zaman dulu2.. lanie dah jadi bar and toilet..hehe.


Seriousnya anak mama yang seorang tu.

Aiman yang disuruh tahan bila nak pee...he2 kelakar betul jln dgn anak2

Anak2 yang dah kepenatan....ajak bergambar pun dah malas nak senyum.

1 comment:

Anonymous said...

wah..bestnya jln-jln dgn anak-anak.baru nampak gambar abah dgn mama aiman...

humairah